“Bila mana diri diwaqaf untuk perjuangan Islam,jangan sesekali berniat meloloskan diri.sekali melangkah kehadapan maka teruskan langkah itu.jangan pernah terlintas untuk melepaskan ikatan Rabithah perjuangan.walau ribuan tribulasi melanda yakinlah dengan apa yang kita lakukan nescaya kemenangan pasti tiba..derita kita adlah derita ummat terdahulu..penat kita hari ini untuk generasi akan datang.perjuangan harus diteruskan..beramal kerana Allah…”

topbella

Wednesday, January 19, 2011

BUATMU SAHABAT...


Ku mengimbau kenangan dulu
Memori yang tercipta persis ombak
Aku menangis sendirian tatkala pilu menusuk jiwa
Tangisan rindu,sedih,gembira
Semuanya bercampur baur
Dalam esakan itu,aku sempat mengarang serangkap doa
Khas buatmu teman,sahabat,kawan...
Apa sahaja panggilan,dikaulah insan yg pernah memberi aku
Seribu satu rasa yang sukar diungkap
Namun sentiasa tersimpan di kotak ingatan
Ketawa,menangis,tersinggung atau apa sahaja
Terima kasih semua
Aku membayangkan wajah-wajah ini
Takkan pernah aku lupa
Andai satu saat aku lupa namamu teman
Janganlah engkau terasa
Ingatlah cebisan wajahmu pernah terselit di mindaku
Takkan bisa aku hilangkan
Aku yakin pertemuan ini bukan sia-sia
Andai kita mengatur langkah yang benar
Jangan gusar kerna kita akan bertemu di lain masa..syukran sahabat

No comments:

Post a Comment