“Bila mana diri diwaqaf untuk perjuangan Islam,jangan sesekali berniat meloloskan diri.sekali melangkah kehadapan maka teruskan langkah itu.jangan pernah terlintas untuk melepaskan ikatan Rabithah perjuangan.walau ribuan tribulasi melanda yakinlah dengan apa yang kita lakukan nescaya kemenangan pasti tiba..derita kita adlah derita ummat terdahulu..penat kita hari ini untuk generasi akan datang.perjuangan harus diteruskan..beramal kerana Allah…”

topbella

Friday, February 10, 2012

Tidak Akan ku Melangkah Pergi

Tidak akan ku melangkah pergi …
sebelum destinasi itu ku jejak berdiri . Dengan teguh, akanku pasakkan panji kegemilangan, megah berkibar di puncak perjuangan…

mengunci tapak dari mengudur kebelakang.. agar ia sentiasa melangkah ke hadapan
TIdak akanku melangkah pergi ….
sebelum kuintai kotor semalam.. melekat kemas dicelahan bekas-bekas yang retak.. akan ku hapuskan dgn daya dan air mata,agar ianya tidak lagi berakar pilu sehingga menutupi ruang – ruang kebahagiaan ..

 Tidak akan ku melangkah pergi,…
sebelum ku gilapkan dahulu cahaya itu, sehingga ianya bergemerlapan menyinari bejana alam, agar tidak lagi dicemari oleh hati-hati hitam yng menyirnakan sebuah pengharapan...

Ya ..tidak akan ku melangkah pergi …
sebelum ku cantas dahulu mimpi2 yg bertandang.. yg hanya menjanjikan busuknya nikmat keduniaan.. menfitnahkn harumnya kuntuman kenyataan..

Akan ku melangkah pergi.. 
bila menggenggam sejuta misi kehidupan.. bila menggapai abadi harapan.. bila matlamat disandarkan pertolongan.. bila Yang Esa meredhai kesetiaan..

~ nukilan rabak si pengemis~
11/2/2012
3.4o am
kolej kediaman ungku aziz


No comments:

Post a Comment